Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 21. januar 2012

lørdag 21. januar

jeg strikker på min seneste firkant mens jeg sidder ved køkkenbordet og CB forbereder morgenmaden eller aftensmaden. Det er to fluer med et smæk: hygge og strik! denne seneste er strikket fra spids til spids (jeg startede med 2m og har taget ud til 47 m. Nu skal jeg i gang med indtagningerne). Har også planlagt den næste firkant: en hulmønstret strikket fra spids til spids.

I sofaen ligger mit kanelfarvede 3. omstrik, det bliver til et halstørklæde og denne gang bliver det godt. Det virker efter hensigten. jeg har næsten strikket det tidligere strikkede op, og så har jeg to nøgler mere. Det bliver pænt. Minsandten om ikke det kommer til at passe til den kanelfarvede kjole fra Filippa K, som jeg fandt i en udsalgskasse på østerbrogade til 100,-kr :-)

/kristina
ps. har bagt verdens nemmeste brød igen: denne gang med fuldkorns- og speltmel sammen med hveden. Det bliver grovere, får mere smag, hæver ikke helt så meget, men er stadig let og fyldigt. Det gør mig glad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar