Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 22. januar 2012

søndag 22. januar

Jeg vågnede tidligt og satte mig ved køkkenbordet hvor den halvfærdige firkant lå lige parat klar til at blive taget i hænderne. Nu er den færdig, og jeg er meget tilfreds. Læg mærke til hvordan indtagningerne (i det røde garn) ligger nydeligt i den rigtige retning (indad mod spidsen) - forklaring: indtagning i begyndelsen af pinden er strikket drejet ret, det vil sige ind bagfra i masken. Så enkelt :-)







Senere på formiddagen cyklede jeg ned ad gaden til formiddagskaffe hos Le. Vi sad i sofaen mens sneen væltede ned uden for og strikkede på hvert sit. Hun på dejlige sokker i flerfarvet garn (so ein ding muss Ich auch haben! garn.dk holder vis udsalg)  og jeg slog op og strikkede halvdelen af den grå cowl af det garn jeg købte i Skotland. (Den rustfarvede blev færdig 1. januar). Resten strikker jeg i aften ...
og håber at det holder op med at sne i løbet af natten!

God søndag aften til jer alle.
/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar