Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 19. januar 2012

torsdag 19. januar

I går aftes blev jeg færdig med nederdelen. Jeg løste elastik-problemet i taljen med en hæklet snor af garnet, hæklet på en relativt lille nål, som jeg syede i et par pinde nede fra kanten. Det er måske nok også nødvendigt med en tynd elastik, men jeg kunne tage den på hertil morgen og glæde mig over hvor varm og dejlig den er at have på.












Der er forskellige hjemmesider jeg følger. På hæklebloggen idag var emnet Circles turned Square , og jeg kom straks til at tænke på Thea og endnu et KB-tæppe. Jeg må sende hende linket:

http://www.crochetme.com/blogs/how_to_crochet/archive/2012/01/19/circles-turned-square-creating-crocheted-squares.aspx

På en anden yndlingsside var der et strikket tørklæde i angora. Jeg tror jeg prøver min kid mohair i stedet, jeg synes angora fnugger næsen til. Men tørklædet ser pænt ud - og ser ud til at være sjovt at lave.
her er opskriften og linket til bloggen, hvis det har interesse :-)

http://www.knittingdaily.com/blogs/daily/archive/2012/01/18/ruffles-the-perfect-birthday-treat.aspx


I øvrigt har jeg sat verdens nemmeste brød over igen - denne gang med 40% fuldkornshvede og 60% hvede... er spændt på resultatet.

/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar