Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 4. maj 2012

fredag 4. maj

På vej frem og til bage til Louisiana fik jeg strikket lidt på silk shawl berlin. På Louisina så vi dels Gursky fotografier i MEGA størrelse - fantastiske billeder ... og så kiggede vi på avantgarde kvinderne; jeg blev ikke så fanget af de meste af udstillinge, farverne appelerede å¨en eller anden måde ikke til mig. Bortset fra to ting som har bidt sig fast: Sonja Delaunay: coat for Gloria Swanson Umådeligt smuk frakke jeg en dag må forsøge mig med på strikkepindene. Samt - også en Sonja Delaunay : farvesammensætning Der lå et stykke stof (eller en akvarel?) som var orange, men hvide kvadrater og to smalle sorte rektangler under hver kvadrat. Det vil jeg strikke til et sjal en dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar