Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 7. juni 2012

torsdag 7. juni

JEg har fundet mønsteret til mit Henne Strand sjal i en lille Vogue Knitting bog om sjaler og tørklæder jeg har købt på udsalg. Det er et såkaldt open net wave pattern, og det viste sig at være uhyre simpelt. På hver tredie pind slås garnet om pinden et antal gange før midterste 7 masker i en 9 maskers bort... Jeg forsøger at finde en link til mønsteret, men hidtil er det ikke lykkedes.

Jeg har også søgt lidt mere på hexagon strik, som skal bruges til wwkip i kgs have. Der viste sig at være et utal af hæklede varianter, en enkelt sekskant strikket indefra (den må jeg prøve) samt en vidunderlig tredelt (tre trapezer) i striber: stribet hexagon Det er fantastisk flot og ikke så svært som det umiddelbart ser ud til.

iøvrigt strikker jeg videre på kommensnederdelen. Nu skal den være færdig hurtigt, for nu trænger jeg til at strikke på noget nyt.

1 kommentar:

  1. uh hvis du er til strikkede hexagoner så skal du tjekke denne side ud http://tinyowlknits.wordpress.com/the-beekeepers-quilt/
    emma

    SvarSlet