Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 15. juli 2012

fredag 13., lørdag 14. og søndag 15. juli

Vi har været på weekend hos gode venner i Gullungebyn i midtSverige... uden netforbindelse. Det er en dejlig ro der kommer over én (når man ved det i forvejen!). Jeg havde naturligvis taget strikketøj med, så ribstrikket blev der på terrassen lørdag eftermiddag, men vi kiggede ud over søen og og på himlen, som skiftede farve (grå, blå, hvid) uophørligt. Og da både himlen og skoven spejlede sig i søen, stod inspirationsbillederne på rad og række, og det var rigtigt godt at garnforretningen lå langt væk.
Vi besøgte det lokale kunstnerkollektiv (ved Smedesby, tror jeg?) hvor der var nogle vidunderlige smedejerns lysestager og lysekroner, som (desværre?) kræver en hall med højt til loftet.
Der var naturligvis også en håndarbejds-butik, hvor der blandt andet var de mest vidunderlige knappeørenringe. Jeg kunne ikke lide at tage billeder, men jeg må tegne dem og prøve mig frem med knappeæsken en af dagen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar