Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 29. oktober 2012

mandag 29. oktober

Det var lidt rart med en pause fra stikketøjet, men nu glæder jeg mig til at strikke kaffenederdelen færdig i denne uge!
Pausen var grundet i dejlig weekend i Wien. På en cafe sad vi ved siden af en fransk dame, der havde en skøn strikket trøje på. Jeg sad og stirrede så diskret jeg kunne for at se hvordan den var strikket: på tværs fra ærme til ærme og med en sjalskrave der kunne slynges rundt om halsen. Det viste sig - for jeg tog md til mig og spurgte - at det var en cardigan, men jeg har nu tænkt at det skal være en sweater med en stor åben krave der kan slynges som et tørklæde. Jeg forsøgte mig med tegninger mens vi sad i lufthavnen og ventede på flyveren, ,est for selv at kunne huske min ide:-)

Jeg havde også planlagt et besøg i byens garnforretning (som jeg kunne finde på nettet). Desværre havde jeg ikke læst hele informationen på hjemmesiden - for de var flyttet! Så noget skuffet måtte jeg konstatere at vi gik til den absolut forkerte adresse, hvor der var tomt og lukket. Så jeg fik ikke garn med hjem på denne tur.

Til gengæld frister Kenneth hos garnudsalget med tweed på tilbud. Oh, den carrygule trækker; det ville være rigtigt pænt til den sweater med tørklæde, som jeg har på idebrættet!

1 kommentar:

  1. Det lyder spændende - den glæder jeg mig til at se ;)

    SvarSlet