Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 17. december 2012

mandag 17. december

Jeg besluttede mig for at pille flæsen forneden på den currygule tweed-sweater af. Efter at have haft den på een gang, blev det virkeligt irriterende. istedet tror jeg jeg vil strikke et par lange håndledsvarmere i samme garn, til at have på sammen med.
Resten af det gule garn skal muligvis bruges til denne skønne vest/trøje, som jeg har fundet på Pinterest.

Men forinden strikker jeg videre på den camelfarvede tunika/kjole. Jeg prøvede den idag, og det virker efter hensigten. Skønt når ideen tager den rigtige form. Der skal strikkes mindst 50 cm til på kjolen, men for lidt afveksling er jeg begyndt på ærmerne. Foruden at samle 15 m op under ærmet slog jeg fem m mere op i  hver side. Dels passer det til ribmønsteret, dels giver det ærmet en passende størrelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar