Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 9. december 2012

Søndag 9. december

Det er sjovt - og frydefuldt - når en ide pludselig falder på plads.
Før længe siden købte jeg camel-farvet cashmere-blend i garnudsalg.dk, og har overvejet forskellige opskrifter: noget med en hætte; en stor cape-agtig poncho, en jakke, en kjole ...
I morges sad jeg og bladrede i mine pinterest -likes og fandt en Barbie (!) sweater. Da jeg pin'ede den, kunne jeg vældigt godt lide snoningerne - og det er med den inspiration at jeg lige nøjagtigt ved hvad der skal strikkes nu.
Er straks gået i gang med at vinde garn op (på min juleønskeseddel står et krydsnøgleapperat), det skal vindes dobbelt for at få den rette tykkelse og dermed den rette effekt på mønsteret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar