Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 8. februar 2013

Fredag 8. februar - Feather Openwork

Dagens firkant er et fint hulmønster over 5 masker og 2 pinde. Det er dejligt at strikke - ligetil og logisk.




Jeg måtte straks følge det nye motto og starte et nyt projekt. Jeg har længe haft lyst til at strikke noget bluse/tunika/kjole-agtigt med vendestrik (short rows er egentlig en bedre betegnelse, synes jeg), og jeg har kigget lidt på ideer og billeder. Nu må jeg forsøge mig med en oppefra-strikket overdel i feather openwork med raglan ærmer og en smule fald på forstykket ( et spørgsmål om at sætte markørerne med det rigtige antal masker imellem!); når jeg når taljen eller lidt under, skal der strikkes et skød på overdelen.
Nederdelen i chunky garn vokser, men (endnu en grund til at have flere projekter i gang): det er anstrengende at strikke på så tykke pinde længere tid ad gangen (jeg strikker på p15).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar