Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 16. februar 2013

Lørdag 16. marts - Trinity Stitch

Dagens firkant er boblehulmøster strikket over 4 pinde.Vrangpinden er forsiden og det giver en tæt og alligevel luftig struktur.










Fire nøgler garn fra kurven i de rette farver og af lidt forskellige kvalitet.
Med mørkebrunt garn slå 96m op fordelt på fire strømpepinde (p4). Strik 2r 2vr, strik ca 14 cm.
med det lyse garn og hæklenål 4 hækl 96 luftm. Hækl 2m mere =1. ma på 2. omgang). I næste løkke hækl ½ luftm, gent 2 gange i de næste to løkker = 4 løkker på nålen; hækl den sidste del af luftm med alle fire løkker. 3 luftm, en km i sidste løkke af første bue. Gentag 23 gange =24 buer ialt.

Kanten strikkes på huen næste omgang ved at strikke maskerne fra pindene sammen med løkkerne fra den hæklede kant. Strik glat.
på hver tredie og hveranden omgang strikkes 2m sm i beg og slut af hver pind. Når der er 10 m på hver pind skiftes til hvid angora (lægges dobbelt), strik vrang. Der er to indtagnigner mere; derefter træk garnet gennem alle masker og træk sammen. Heft ender.

Med rødt garn slå 10m op og strik 7 p glat. Træk garnenden fra opslåning gennem maskerne og sy siden sammen. Klip garnet og træk igennem m fra pinden. Lav et lille nøgle garn til at stoppe ind i kuglen. Træk maskerne helt sammen og hæft. Sys på som bær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar