Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 23. februar 2013

Lørdag 23. februar - Horizontal Two-One RIb


Dagens firkant er et virkeligt kedeligt ribmønster. Mønsteret strikkes over 12 pinde, men kun tre pinde danner mønsterrækken, resten er glatstrik,. Man kunne selvfølgelig forestille sig det på en halskant/forneden på en sweater eller kjole. Men umiddelbart ikke så interessant.

Skønvirke holdt Åbent Værksted idag. Min Partner in Yarn Thea, åbner dørene ca en gang om måneden; man kommer med sit eget håndarbejde, eller strikker evt på et af Knitting Bee's tæpper. Det er - som så meget andet nu om dage - en facebook event. I dag havde jeg ikke så meget tid, men jeg tog min næste raglan sweater med. Det er gråt cashmere/silke/angora garn fra garnudsalg. Jeg strikker en smal raglan hvor der kun tages ud på ærmedelen. Jeg tror det kommer til at virke rigtigt godt. Garnet er skønt at strikke med, og på pind 6 går det pænt hurtigt.

Thea havde fundet nogle klassiske færøske hulmønster-sjaler frem. Hun ønsker sig et med 353 m og en bred bort. Hun spurgte om jeg ville strikke borten, og det vil jeg naturligvis gerne. Interessant udfordring at strikke en lille del af andres strikketøj ... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar