Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 11. februar 2013

Mandag 11. februar - Little Fountain Pattern

Dagens firkant er et dejligt hulmønster strikket over fire pinde. Et af dem, der lige glider ind i fingrene. Sjovt som måden at strikke masker sammen på kan ændre tætheden og elasticiteten i et stykke strik. Denne firkant (med 21 masker) blev vældig stor; forleden strikkede jeg et hulmønster som trak helt sammen.





Vi har hængt billeder op på væggen i stuen. Vi fik forrige år til jul et fint keramik-billede af Vincenzo, som er udsigt over Salerno og bugten ud for byen. I sommer købte vi et fint lille maleri i LaGrasse, som  forestiller huse op ad en bjergskråning. Ved juletid købte CB en lille samling malerier på træstykker, som alle forestiller huse.
Forleden foreslog han, at jeg strikker et hus - et billede af et hus - som kan hænge sammen med de andre huse. (for planen er at den ene væg efterhånden skal fyldes med billeder af huse. Jeg gik i gang med farveblyanter og ternet papir i går. To forskellige modeller blev det til. Huset skal være gult, det ligger fast; taget skal være rødt/vinrødt, tror jeg og dør og vindue skal være brune. Jeg kan ikke helt beslutte om der skal være en farve på baggrunden, eller det skal være med græs og himmel ...



Metalouse sjalet vokser, og det samme gør oversættelse. Jeg er nået til 2. sektion både i strik og på skrift. Det er en af de opskrifter, som anden gang glider helt af sig selv. Denne gang valgte jeg også at strikke sektion 2 stribet, som opskriften siger. Det gør det noget nemmere at følge med, fordi mønsteret så giver sig selv.

Min hjemmeside har været nedlagt i et stykke tid. Jeg fik ikke opdateret den, og så må den hvile. Søger man på www.kriscraft.dk, bliver man henvist til denne blog. Her på bloggen er det mest processen, der beskrives. Det er fint nok. Men ikke helt nok alligevel, syntes jeg. Så i weekenden fik jeg startet på en Facebook side, som kan have adskillige albums med de færdige produkter jeg får lavet. Ugens projekt er at få lagt en masse billeder op...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar