Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 25. februar 2013

Mandag 25. februar - Alternating Bobble Stitch

Dagens firkant er et lille strukturmønster i glatstrikning, strikket over 8 pinde. Dejligt at strikke, egner sig godt til at sjal. Fik omgående lyst til at begynde på et sjal. Godt at mine strikke-fortsætter er at gå i gang med mange forskellige stykker håndarbejde. 






Jeg blev ikke så tilfreds med første udkast til sweaterens nederste del. Ribben virkede for tung og for kort, og blev desuden for stram. Jeg trevlede op til omgangen hvor jeg tog ud første gang. (Jeg brugte den utroligt smarte teknik med at sætte en pind ind i den række masker jeg vil trevle op til. Det er meget mere styrbart på den måde). Nu har jeg strikket en omgang mere med udtagninger, og strikker glat igen; jeg overvejer en hulmønsterkant istedet for.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar