Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 13. februar 2013

Onsdag 13. februar - Cellular Stitch


Dagens firkant er hulmønster; jeg synes det ligner netværk - knitwork! - og ikke cellulære masker. Mønsteret strikkes over fire pinde.








Jeg finder det yderst interessant hvordan nogle billeder og  malede flader og farvesammensætninger  kan gnistre af inspiration, mens andet er helt fladt og ligegyldigt...
I går var jeg på Louisiana med min mor; vi kiggede på en masse af Andy Warhols tidlige skitser og tegninger. Det var sådan set interessant, i hvert fald noget af det. Der var ét billede - en tegning - af Central Park, jeg gerne ville kigge på en gang til. Ellers var det tydeligvis skitser, som er beregnet til at arbejde videre fra /på.
Men haven er altid skøn oget af de store nåletræer (som står ved siden af den store Magnolie) havde kniplingsfine grønne nåle dækket af snedrys. Jeg ville gerne have taget et supergodt billede af det, men min telefon (og mine evner) rækker ikke længere end til et note-to-self snapshot, som kommer op på inspirationsvæggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar