Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 24. februar 2013

Søndag 24. februar - Loop Stitch Rib

 I fredags begyndte jeg på en ny raglansweater, strikket oppefra-ned. Denne gang med den smalle raglan, hvor der kun tages ud på ærmedelen. Den er efter samme ide som den røde tweed, bare på mindre pinde og altså strikket oppefra. Jeg slog 90m op og strikkede 3-4 cm til rullekanten. Satte markører fra MB efter 20m, 2m, 48m, 2m. Derefter har jeg taget ud på hveranden pind indenfor markørerne til ærmegabet måler ca 25 cm. Strikkede 4 omg uden indtagninger, og nu er ærmernes masker sat på små rundpinde. Til ærmegab er der slået 8m op og nu strikker jeg ned til taljen; på hver 8.cm tager jeg ind i sidesømmen ved at strikke 2m sm på hver side af midten.

 *

Dagens firkant er en anderledes rib. Den er strikket med 'loop'masker og dtrikkes over 4 pinde. Den var ikke svær, men besværlig. Resultatet var nu pænere end jeg havde forventet. Jeg ved bare ikke hvad jeg ville bruge den til...







*
Jeg har aldrig været god til strikkeprøver. Oftest er jeg sluppet udmærket fra ikke at lave dem, og jeg har været for ivrig efter at komme i gang med selve arbejdet... Men jeg har strikket et par prøver - til brug for vaskemaskinen. Det er for ærgerligt at smide sin pæne nye Blackhill Kjole i maskinen og så finde ud af at den ikke kunne tale det. Derfor har jeg strikket to tweed-prøver som bliver afprøvet inden de to store lækre sweatere får lov at blive vasket (og jeg bliver vældig glad, hvis jeg slipper for håndvask!)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar