Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 11. marts 2013

Mandag 11. marts - Mock-Cable Rib

Dagens firkant kaldes også rib; strikkes over 9 pinde og den er ikke elastisk, men den er sjov at strikke. Den diagonale 'cable' fremkommer ved at kryds-strikke 2 m på retsiden.


Jeg er nået til ærmegabet på den flaskegrønne. Mens jeg sad og strikkede kom jeg i tanker om et gammel WIP; jeg var nødt til at finde det frem og se at det ikke var den samme opskrift! Der mangler skulder-strik på den, men jeg tror den må trevles op og blive til en sweater i stedet. Faconen var ikke god alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar