Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 4. marts 2013

Mandag 4. marts - Crossed Stockinette Stitch


 Dagens firkant er glatstrik, med retsiden strikket drejet ret. Det giver en fin virkning og er ikke alt for langsommeligt.  Men det er ikke ugen med de største udfordringer; indtil videre har jeg strikket en ret, en glat, en vrang og nu en drejet ret...





dobbelt-granny
fem stm i hver lmbue
 Ærgerligt at der lige ikke var til dobbelt grannies kanten. Men jeg fandt på noget andet, som jeg er stort set tilfred med. Jeg hæklede fem stangmasker i hver luftmaskebue og en fastmaske i den midterste af de tre stangmasker i den forrige række. Det ser pænt nok ud.








Nu strikker jeg det sidste af den grå trøje; skødet skal være længere for at det ser proportionelt ud (og passer. Og jeg har bestemt mig for glatstrik hele vejen ned.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar