Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 3. marts 2013

Søndag 3. marts - Reverse Stockinette Stitch

Dagens firkant er glatstrik - hmmm - på vrangen!










Jeg hæklede kan på granny sjalet; det virkede fint, der var bare ikke restegarn nok! Nu overvejer jeg en tofarvet kant.

     

 Og andet ærme er godt i gang. Skønt med p6! Der er samlet 10 m op under ærmegabet, det giver 51 m i alt på ærmet. Jeg strikker til ærmet måler ca 36 cm fra ærmegabet; derefter tages en m ud for hver 5. m. Strik videre ca 15 cm.

2 kommentarer:

  1. glatstrik på vrangen?! godt så.. marts er lidt øh.... mindre udfordrende...
    -
    Jeg drømte at du var med i sverige i nat - meget hygsomt ;)

    SvarSlet
  2. Ja den første uge af marts er vældigt velkendte teknikker som glatstrik, perlestrik osv. men det skal jo også være med på et årsværk :-)

    Jeg glæder mig til at komme med til sverige en gang!

    SvarSlet