Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 14. marts 2013

Torsdag 14. marts - Broken Rib


Dagens firkant er nem ribstrik: 1p ret og 1p 1r 1vr. Og den har ribbens lidt elastiske struktur.








Første hjemmesok er - endelig - færdig. Jeg havde lidt problemer med at forstå opskriften, men da den først faldt på plads, gik det stærkt. Nu skal jeg bare sy sømmen under foden sammen med maskesting, og det skal gøres i skarpt daglys, for ellers er det ikke til at se i det meget sorte garn. Sokken så så lille ud, mens jeg strikkede, men den passer fint, for den giver sig jo, når man tager den på. Jeg har prøvet, både på mig selv og på CB. Den gule kant mangler naturligvis også, og så må jeg forbi en knappeforretning og finde hvepsekanpper!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar