Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 16. april 2013

Tirsdag 16. april - Staggered Eyelets

 Dagens firkant er glatstrik med forskudt hulmønster. Nemt at strikke, og lidt kedeligt. Men det virker godt i sjaler og tørklæder. Mønsteret strikkes over 8 pinde.





For flere år siden købte jeg nogle nøgler alpacagarn, og  af strikkede et tørklæde med hulmønster: 
Sjovt nok give det ekstra varme (eller det føles  i hvert fald sådan) og tørklædet er lettere og nemmere at vikle og drapere fordi det er hulmønstret.

Vadehavssjalet er et af dem der vokser ud gennem fingrene på mig mens jeg strikker. Jeg får en ide, og den bliver afprøvet med det samme. Jeg har strikket ca 1/3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar