Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 24. maj 2013

Fredag 24. maj - Ridged Eyelet Border

Dagens firkant er hulmønsterbort i glatstrik. Mønsteret strikkes over 20 pinde; den er pæn synes jeg, og nem at strikke. Og det vil være en pæn kant på et tæppe - eller måske som en pude?







Hundertwasser-sjalet (eller tæppet?) vokser; om lidt skal jeg skifte farve igen. Det er et godt strikketøj at sidde med ved fjernsynet, for det meste er lige til, kun kræver opsamlingsmaskerne et øjekast, og hjørnerne skal også have lidt opmærksomhed.



En tur hos Uldstedet i Vendersgade gav to god farver ; ikke Opal, men pyt med det, det har samme tykkelse, så det bliver flot med noget mere farve på tæppet (eller sjalet).


                                              

Ingen kommentarer:

Send en kommentar