Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 27. juli 2013

Lørdag 27. juli - Houndstooth Tweed


 Dagens firkant er tofarvet retstrik. Mønsteret strikkes over 4 pinde og er dejligt nemt. Det giver fast, næsten tekstilstruktur. Egner sig godt til en jakke eller et pencil skirt.







Kjole af det blå recycled bomuld er færdig. Der er brugt godt 400 gr garn. Bærestykket: 200 m på pinde 3½; 1 omg ret, 1 omg vr til der er ti riller i alt. Luk 20 m af til ærmegab i hver side. Forstykke og bagstykke stikkes hver for sig; på hver 5. pind tages 1 m ud i hver side til der 100 m på hver. Til ærmegab slås 15 nye masker op i hver side. Strik rundt med udtagning på hver 5. pind til der er ca 300m på pinden. Fortsæt indtil arbejdet måler ønsket længde. Jeg har kantet kjolen med riller som på bærestykket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar