Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 28. august 2013

Onsdag 28. august - Star Stitch


 Dagens firkant er et strukturmønster strikket over fire pinde. Mønsterpindene er vrangsiden, og det er nemt at strikke (omend lidt hårdt for hænderne) og nemt at følge med i. Det bliver fast, næsten tekstilagtigt i strukturen; egner sig nok godt til tæppe eller sjal i blødere garn på lidt tykkere pinde. Med denne garntype kunne jeg forestille mig at strikke jakke og evt nederdel.

Næste mønsterbort på jacquardkjolen blev færdig, og jeg er nået halvvejs til taljen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar