Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 20. august 2013

Tirsdag 20. august - Lattice Woven Patttern


Dagens firkant er kabelstrik over 8 pinde. Da jeg så mønsteret, tænkte jeg at det var besværligt og langsommeligt at strikke, men det modsatte er tilfældet. Det er både nemt og ligetil at strikke og de 8 pinde rækkefølge bliver hurtigt synlig i arbejdet.





Forleden lod jeg mig (igen!!) friste at Garnudsalg.dk, om havde (og stadigt har) fine tilbud på forskellige garner. Denne jeg har købt er en skøn blanding af mohair, silke, bomuld og cashmere- og prisen er ca 350 kr for godt og vel 1 kilo. Pakken kom i dag, og garnet er blødt og dejligt og venter nu på at blive strikket til ... tja, ideen vil komme til mig mens jeg strikker på min jacquard-kjole :-)


tæppe af filtede uldsten
 Mandag og tirsdag har jeg været på seminar med arbejdet. Vi var på et kursussted ved Jægerspris, og stedet havde de skønneste dekorationsten liggende rundt omkring. Ved lidt nærmere studere, viser det sig, at stenene er lavet et filtet uld! Rockwool får helt ny mening nu!
#Rockwool

Ingen kommentarer:

Send en kommentar