Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 27. august 2013

Tirsdag 27. august - Eyelet Lattice Insertion

 Dagens firkant er en hulmønster-indsats strikket over 4 pinde Mønsteret er nemt og vil være fint langs kanten på en trøje eller en cardigan. Eller som bort på en hue måske?




Jeg har nået fire mønsterborter på jacquardkjolen.
Det går på en måde hurtigt, selvom det er lidt mere langsommeligt og kræver lidt mere opmærksomhed end bare at strikke med én farve. Jeg komponerer mønsterborter der ikke er alt for brede, fordi jeg tager ind til taljen og på denne måde bliver der færrest forstyrrelser i mønsterborterne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar