Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 15. august 2013

Torsdag 15. august Blanket Rib




Dagens firkant er er ribmønster strikket over 2 pinde. Det er nemt, men meget besværligt at strikke, og lidt hårdt for hænderne (muligvis nemmere i blødere garn på lidt tykkere pinde). Der går meget garn til , men det bliver tykt og tæt i strukturen. Ikke megen rib-elasticitet i teknikken, men det giver mening at strikke et tæppe.







Den næstsidste nøgle er strikket færdigt på Trekantsjalet, jeg er begyndt på det sidste nøgle yak-uld. Sjalet bliver dejligt stort - faktisk kæmpestort! Jeg har tænkt at lave en lille blondeagtigt kant forover med en afslutningsteknik jeg har set på Louise Klindts hjemmeside (og jeg pinnede det naturligvis straks!).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar