Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 6. september 2013

fredag 6. september - Diagonal Garter Ribs


Dagens firfant er ret/vrang strukturmønster strikket over 10 pinde.  Det bliver pænt, er ikke så elastisk som lodret ribstrik, og jeg synes også det er håndklædestrik.
Jeg løb tør for den beigefarvede uldblanding, så nu må jeg ty til en anden rest: en denimblå tynd blackhill (også fra garnudsalg.dk). Der er strikket godt og vel 130 firkanter af den beigefarvede., og samme antal af den chokoladebrune (hvor der nok er til en månedstid endnu.) Håber det blå rækker til resten!

Både jacquardkjolen og den store hæklede poncho vokser også (skønt jeg var nødt til at trevle en hel omgnag op på grund af fejl i udtagningsspidsen!). Jeg skifter lidt i mellem de to håndarbejder - hæklenål #9 kræver stærke håndled!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar