Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 22. september 2013

Søndag 22. september - Garter-Stitch Ridges


 Dagens firkant er striber af ret- og glatstrik. Vældigt tæppe-agtigt. Og lidt kedeligt. Mønsteret strikkes over 10 pinde.







Jeg er kommet i gang med den omvendte poncho.. Foreløbig hra jeg slået 176 m op på p3½ og strikket ca 18 cm rib, 2r 2vr. På næste omgang tog jeg 42 m ud (det svarede til efter hver 4.m) Jeg strikkede yderligere 3 omgang med bundfarven og satte maskemarkører efter 82 - 26 - 82  26 masker. Jeg tager ud efter hver cm 9 gange, og derefter hver 2 cm 10 gange. Samtidigt strikker jeg mønsterborter. Er lige begyndt på den tresie farve.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar