Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 29. september 2013

Søndag 29. september - Moss-Stitch Parallelograms


 Dagens firkant er perlestrik parallelogrammer. Mønsteret strikkes over 8 pinde, det er nemt at følge (og det undrede mig; jeg synes ofte det er vanskeligt at følge mønstre der skifter retning) og det giver en fin struktur til arbejdet.






Jeg er begyndt på hjemmeopgaven: der skal dels strikkes prøver på forskellige klassiske snoninger, dels kan man komme med egne fortolkninger. Desuden skal der strikkes en hat/hue, hvor der bruges snoninger til mønsteret. Jeg har tegnet tre forskellige udgaver, en fez og to huer ('beanies'). De har alle tre to forskellige slags kabler. Små og store og en skal have fletning hvor midten er strikket vrang. Pindestørrelsen er obligatorisk: #6, og det gør at prøverne er hurtigt strikket.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar