Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 19. september 2013

Torsdag 19. september - Double Signal Check

Dagens firkant er ret/vrang strukturmønster strikket over 8 pinde. Det er dejligt nemt at strikke - skiftet i mønsteret giver sig selv, og selv om man bliver afbrudt, er det ikke svært at se hvortil man er kommet! Den slags mønstre kan jeg godt lide.
Det skal overvejes til en halsedisse en dag.






Min kjole er færdig! Jeg er mægtigt tilfreds med den, den er bevet som jeg forestillede mig det. Formen er en yndlingsopskrift fra Ravelry, som jeg har strikket en gang før (og vil strikke igen!), men det var mere virkningen af mønstrene og sammensætningen af farverne, jeg var spændt på. g jeg er som sagt meget tilfreds! Den er også pæn på mig.


Så nu vil jeg gå i gang med et nyt projekt. jeg overvejer en poncho (efter en opskrift jeg fandt på Drops Design, og derefter har 'vendt om', så den strikkes oppefra-ned). Den skal strikkes i samme garn som kjolen, og med 'bomber'  de forskellige farver. Eller også skal jeg strikke et halstørklæde af noget af tweedgarnet, jeg har liggende . Hmmmm.... what to choose?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar