Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 21. oktober 2013

Mandag 21. oktober - Little Cable Fabric


 Dagens firkant er kabelstrik med tekstilstruktur, strikket over 8 pinde. Det er sjovt at strikke, men jeg synes ikke det er så pænt. Jeg ved ikke hvad jeg skulle bruge det til.







Mit nye kjoleprojekt er jeg tilgengæld meget tilfreds med. De to farver komplementerer hinanden godt, og giver liv og dybde til arbejdet, og mønsteret giver en fin struktur. Teknikken hedder woven stitch -  det er nok vævestrik på dansk.
Her er fx et link til halvhandsker i vævestrik-mønster. Mit mønster er mere simpelt: på hver anden omgang striker jeg 1 r, og tager 1m løs af med garnet foran arbejdet. Voilá: vævestrik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar