Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 27. oktober 2013

Søndag 27. oktober - Fan Lace Panel


 Dagens firkant er hulmønsterstrik over 11 masker og 8 pinde. Et af de hulmønstre der drillede, som jeg derfor ikke bryder mig om! Selvom det egentlig er en pæn bort.







Mit kjoleprojekt i vævestrik vokser; det er en smule langsommeligt, fordi det er nødvendigt at kigge på strikketøjet oftere end ved almindelig glatstrik. Men det giver en fin dybde og struktur.

Hjemmeopgaverne til næste strikkekursus lyder på strikkeprøver med geometriske og arabesque-mønstre. Det forekom mig en smule vanskeligt at finde egentlig mønstre, som er til at strikke, indtil jeg kiggede efter korsstingsmønstre på pinterest :-)

Desuden kom jeg i tanker om den fineste pude, som min mor en gang har syet til sofaen: med et stiliseret tulipanmønster - lige i tråd (!) med de islamiske tesktilmønstre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar