Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 15. oktober 2013

Tirsdag 15. oktober - Scallop Pattern


Dagens firkant er hulmønsterstrik i muslingeform. Mønsteret strikkes over 6 pinde og bliver rigtigt pænt. Det kunne være pænt som en kant forneden på en sweater eller en nederdel.


Mit sweaterprojekt måtte jeg trevle helt op. Halsåbning blev for lille - for tæt. Jeg havde slået 96 m op: 4 m mf og mb og 44 til hvert ærme. Det duede ikke, så nu er jeg startet forfra med 124 m. 2 mf og mb og 60 m til hvert ærmer. Det ser bedre ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar