Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 17. oktober 2013

Torsdag 17. oktober - Double Lace Rib

Dagens firkant er hulmønsterrib strikket over 4 pinde. Mønsteret er superfint og egner sig smukt til et halstørklæde strikket på tykkere pinde.








Min hjemmeopgave bliver på en måde fornyet hele tiden. I går fandt jeg på at blomsten, som jeg synes det ligner nu, skal have en stilk, så derfor har jeg skiftet til grønt garn.

Jeg har også strikket et par prøver: en lille alpacca silk, en kauni, som er lidt stivere uld, og en bomuld/hør+råsilke. Virkningen er helt forskellig. Kauniprøven skal jeg lave i større model i to farver; Den store skrue er stikket på pinde 8.
Jeg kunne også tænke mig at strikke en skrue med forskellige garntyper og i forskellige farver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar