Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 1. november 2013

Fredag 1. november - Lacy Zigzag

 Dagens firkant er zigzag hulmønster strikket over 12 pinde. Et nemt og pænt mønster som egner sig vældigt godt til et tørklæde. (hver gang jeg har strikket lacy mønstre, har jeg først læst ordet som lazy; undret mig en smule over hvorfor et mønster var 'dovent' - om det var fordi det var nemt at strikke. Først når jeg har fotograferet siden, har jeg set det korrekte ord:-)




Hjemmeopgaven til næste uges strikkekursus er arabesque'r og geometriske mønstre. Jeg fandt en stilliseret nellike på Pinterest, og har også fundet et par andre broderimønstre som jeg ahr strikket efter istedet. Det arabiske islæt er mest sølv og den røde farve synes jeg. De geometriske mønstre har jeg forløbig strikket som hulmønstre, mest fordi det blev foreslået. Det er jeg ikke helt så tilfreds med, så jeg må også prøve at lave et par med ret/vrang strukturmønstre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar