Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 15. november 2013

Fredag 15. november - Perforated Ribbing

 Dagens firkant er ribstrik/hulstrik over 4 pinde. Mønsteret er supernemt og det bliver let og fint. Der er ikke egentlig ribelasticitet, men virkningen er pæn.
Mit sweaterprojekt vokser. Jeg er i gang med underdelen, hvor jeg strikker ekstra pinde ind på ca hver 4. omgang. Foreløbig ser det ud til at virke efter hensigten.Sweateren får en smal A-facon, og bagstykket bliver længere end forstykket. Jeg ville kalde det asymmetrisk, men år jeg har søgt på det er det sidesømmene, der har forskellig længde - ikke for- og bagstykker.

Jeg har købt mørkt håndspundet alpakka, så der er mulighed for at strikke mønster ind i det lyse. JEg går stadig og overvejer hvad der skal strikkes af garnet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar