Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 18. november 2013

Mandag 18. november - Little Pearl Cable


 Dagens firkant er et lille fint kabelmønster, strikket over 4 pinde. 2 masker ad gangen snoes modsat hinanden, og det giver den fine virkning. Ville være god som bort om en bredere (flad) snoning eller en hulmønsterbort. Jeg tænker også at den kunne få rib-virkning, hvis der kun var en enkelt eller to masker i mellem perlerækkerne.
Jeg blev udfordret af Strikkekursus-læreren til at lave en skruet halskæde i forskellige farver (og garntyper). Jeg begyndte på den ig år aftes, og måske kan jeg nå at gøre den færdig inden onsdag.
Årets første julepynt er nu produceret. Jeg købte Alt om Håndarbejde's Julemagasin, og i år er der de skønneste hæklede grankogler. Jeg elsker (rigtige) grankogler - slæbte sågar et par kæmpe stykker af slagsen med hjem fra Frankrig forrige sommer! - så det er jo oplagt at hækle nogle til årets juletræ. Det var ikke så vanskeligt som jeg forestillede mig, da jeg så opskriften, men lidt mere omstændeligt da jeg først kom i gang. Den første er færdig - hæklet i et farveskiftende blandings garn af uld og bambus på p 2½. Jeg skal prøve noget tyndere garn og med dette garn på en tykkere nål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar