Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 25. november 2013

Mandag 25. november - Loose Woven Cable

 Dagens firkant er kabelstrik. Snoningen er over 6 masker med omslag, sådan at snoningerne bliver løsere. Mønsteret strikkes over 6 pinde, og da jeg først var kommet i gang med det, var det forholdsvis nemt. Jeg kæmpede lidt med de lange masker på den første pind - de er lidt sværere at styre på hjælpepinden - men  derefter var det et nemt mønster. Det kunne være godt til et halstørklæde.




Jeg er ikke sikker på at jeg er helt tilfreds med halsedissen i foldestrik. Jeg har strikket på p 5, så jeg synes at det bliver lidt for løst. Jeg har vasket den for at få alt støvet ud, men jeg tror den skal trevles op igen. Garnet er nok snarere til pinde 3½-4.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar