Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 20. november 2013

Onsdag 20. november - Slipped Three-Stitch Cable

 Dagens firkant er kabelstrik med 1m løs af som en del af snoningen. Mønsteret strikkes over 3 masker og 4 pinde. Det bliver meget pænt, men er egentligt lidt kedeligt, synes jeg.

folded knit
I aften var sidste gang på dette strikkekursus. Jeg har fået kursusbevis (yay!) og har lært at strikke folder i strik. Teknikken er supernem, og det giver en fantastisk fin virkning. Jeg må prøve det i en cowl. Det er også fra Lynne Barrs bog om strikketeknikker - godt jeg har købt tre af hendes bøger :-)
Det andet vi skulle strikke var med særligt overspundet garn, som giver er pudsig virkning i det strikkede (det trækker sig på en særlig måde, når det er strikket; vel lidt ligesom når man klipper på skrå af trådretningen i et stykket stof, tænker jeg). Når prøven er strikket skal den i varmt vand, hvorefter spinolien forsvinder og det strikkede trækker sig sammen. Det sjove er blandt andet at, alt efter om man  strikker ret-vrang eller vrang-ret, så arter det strikkede sig forskelligt!
Prøven til højre bliver til en blomst (skal have en lille perle i midten og en sikkerhedsnål på bagsiden; prøven til højre bliver til en lille top.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar