Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 18. januar 2014

Lørdag 18. januar; sweaterstrik

Jeg strikker på sweateren i det sandfarvede garn. Jeg er færdig med for- og bagstykke og det ene ærme. Jeg har også strikket v-udskæring på ryggen (for variationens skyld), til gengæld er det ikke raglanærme, som jeg egentlig havde tænkt. Godt nok med lidt variation.
Ærmene strikke hver for sig på strømpepinde; jeg forsøgte mig først med at strikke ærmet direkte på ærmegabet, men jeg gjorde den fejl bare at samle masker op rundt langs kanten. Det gælder jo kun for top-down strik med rundt bærestykke ... Den næste sweater jeg skal strikke skal være med tilsat ærme, og så skal jeg strikke ærmet på fra skulderen og ned, samtidigt med at jeg samler masker op langs ærmegabet.

I næste uge starter mit næste strikkekursus. Det er kursus i strikketeknik og jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar