Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 2. februar 2014

Søndag 2. februar - syning i strikstof

Jeg var forbi stof2000 i sidste uge for at købe en lynlås til min hjemmeopgave til strikkekurset. Der var udsalg, og jeg fik 3m uldstof 150cm bredde for 100 kr! (75% uld og 25% kunststof til at holde på faconen). Det kunne jeg ikke stå for. Fredag eftermiddag og lørdag aften måtte jeg have gang i symaskinen: en kjole og en vest med hætte blev det til. Begge mønstre var nogle gamle AltforDamerne-mønstre fra midt i 90'erne. Det var herligt at sy igen, og jeg kunne pludselig huske fornøjelsen ved en ny kjole i løbet af en eftermiddag!





 Min sweater i det sandfarvede garn med farvebomber er færdig. Jeg havde på pinterest set en virkelig smart udnyttelse af de små maskemarkører: til at holde ærmesømmene sammen, så man har det hele på plads mens man syr. Det var effektivt! Og så tog det ingen tid at få syet dem i. Enderne er nu hæftet og sweateren klar til at have på.


  En af opgaverne ved strikkekurset var at strikke jacquardstrik med Kaffe Fasset- teknikken. Det var sjovt at lave sit eget garnnøgle af garnstumper (men irriterende at strikke med), så jeg besluttede at prøve den anden udgave: på rundpind og med farveskift efter hver mønsterbort med en gernnemgående bundfarve. Det er sjovt, og meget nemmere end jeg troede at strikke på den måde. Jeg bliver klart nødt til at strikke en sweaterkjole med denne teknik! (gudskelov man har indkøbt garn i mængder!)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar