Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 1. oktober 2014

Islandsk strikkefestival på Nordatlantens Brygge

Det er sæson for strikkefestivaler i det ganske danske land. Samtidig med den store FanøFestival afholdtes en mindre - men garanteret lige så skøn - festival i København i det Nordiske Hus. En masse islandske kvinder var rejst til København med garn og strikkebøger (og knapper betrukket med fiskeskind!) for at udstille hernede.


Der var alskens herligheder i islandske garner foruden foredrag og workshops. Pi og jeg havde aftalt at mødes, og både hun og jeg kom tids nok til oven i købet at få en lille goodie bag :-) en pose med to nøgler Lopi og en opskrift på en hue.

Den bod der var mest uimodståelig var Hespa, hvor Gudrun Bjarnadottir solgte sit plantefarvede garn. (hun findes på facebook: facebook.com/hespa). Der var de skønneste farver, og på banderolerne var angivet hvilke planter eller rødder, der var anvendt ved indfarvningen.

Jeg modstod ikke fristelsen, og købte tre bundter og fik en sjalsopskrift i tilgift. Desuden købte jeg en opskrift på et hæklet babytæppe - det ligner nemlig en skøn blanding af neverkont og såkaldte Granny Squares. Og så købte jeg knapper betrukket med fiskeskind! De fandtes i fem størrelser og alskens skønne farver i Elin Gudmundsdottir's bod.
Pi var så sød at tage kager med til kaffen, som vi købte i cafeen  
 
Mere kursusvirksomhed i efteråret:
Pi og jeg har også meldt os til strikkekursus sammen hos Selvstrik.dk  Vi skal lære at strikke med magic loop!

Desuden har jeg meldt mig til kursus hos Katrine i goodlifeknitting.dk i november, hvor jeg skal lære at strikke plisséer. Jeg glæder mig, for jeg bliver så opløftet af at lære noget mere teknik med mit håndarbejde!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar