Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 25. oktober 2015

#manmåaldriggånedpåudstyr - nye strikkepinde indkøbt!

Jeg er sikker på at andre mennesker, som har værktøjsbehov, godt kan sætte sig ind i trangen til og nødvendighed af at  købe nye strikkepinde, selvom man har nogen i forvejen. I de seneste uger har jeg købt flere forskellige slags af flere forskellige grunde.

CB og jeg var på en weekendtur til Berlin. Vi havde planlagt besøg i nogle forskellige garnforretninger og i en strikkecafe, dels for min egen private fornøjelsesskyld, dels for at se om vi måske kunne lave aftaler til #Knitwork16.

I den første strikkebutik, som - tilfældigvis! - lå nede ad gaden fra hotellet, fandt jeg signaturpinde med forretningens navn på: KnitKnit.de.  De er produceret af firmaet Knit Affair.
De fineste jumperpinde i træ og med en malet knop i forskellige farver. Jeg købte et sæt p6 i hver farve. (Foruden at absolutnødvendigt First Aid K(n)it og nogle dejlige strikkeposer.)




I Handmade Berlin - en yndlingsstrikkecafe - fandt jeg birketræspinde som er økologiske. De måtte også ejes. Plus noget vidunderligt ITO garn og to nøgler lyseblå mohair fra Any Blatt, som skal strikkes på de nye knitknit pinde.




I en butik på Kreuzberg var der særlige snoningspinde fra NekoKnit, som jeg var nødt til at have (jeg har nu fire forskellige typer snonings-hjælpepinde i forskellige materialer).


Og sidste men ikke mindst: de havde i den hyggelige strikkecafe Ragù  de smukkeste håndmalede strikkepinde fra  Knit Affair på display. Jeg vil bestemt ikke sige, at det var rejsens formål, men det var et højdepunkt :-) Jeg havde lovet at købe et par med hjem til Charlotte, så jeg kunne vælge to forskellige par.
Vi spiste i øvrigt frokost på cafeen; kokken Andy fra Napoli  (Cucina aristocratica e popolare napolitana.) lavede den mest vidunderlige ragout, bestående af oksekød så mørt som blødt smør, pasta og en tomatsovs to-die-for. Den spise jeg. CB spiste en hertugret, som var en slags lasagnetærte med forskellige oste.  Marc bestyrer strikkecafeen og er i øvrigt strikkedesigner med skønne opskrifter og designs på Ravelry.


Herhjemme faldt jeg over en ny slags strømpepinde fra NekoKnit hos Fox & Jane.
Jeg har et par 2½ og de er simpelthen for tynde til minde hænder. Jeg kommer til at spænde i både hænder og arme når jeg strikker med dem. Jeg venter på str 3, og ser om det er bedre. Jeg plejer nemlig at strikke strømper på p3, så jeg tænker at det vil løse spændingsproblemet.


Endelig var der pludselig udsalg hos Sommerfuglen: rundpinde og strrømpepinde i henholdsvis ibenholt og rosentræ. Hvem kan modstå den fristelse spørger jeg bare... Pindene af ibenholt er oven i købet fremstillet af overskudstræ fra musikinstrumenter. Det tiltaler mit bæredygtige økologiske jeg.  Dels at overskudstræet udnyttes, dels at det udnyttes til noget så anvendeligt som strikkepinde!



Så jeg glæder mig til at tage pindene i brug - enten som inspirerende værktøj på arbejdsbordet, eller i det næste strikketøj, jeg vil starte på.
#manmåaldriggånedpåudstyr #manskalaldriggånedpåværktøj

PS: Udstyr handler og om andet end strikkepinde og hæklenåle; kopper for eksempel! Den skønne keramiker Trine Bruun laver de fineste kopper, som kan få den tekst man ønsker sig (foruden den fortrykte, naturligvis). Vi måtte have et sæt kopper til at markere den første #Knitwork15. Trine havde stand på den nyligt overståede KHiB, så vi var et smut forbi for at hilse på og hente de fine kopper, som nu bruges til morgen- og strikkekaffen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar