Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 11. september 2016

long time no see - but lots of knit!

 Der er længere tid mellem blogindlæggene. Det er der flere grunde til:

1) det tager tid at skrive og redigere et indlæg (og der skal være noget at skrive om)
2) der er masser at skrive om, så at vælge et emne tager tid
3) jeg skriver kladder, og i den almindelige hverdagstravlhed glemmer jeg, at de er skrevet, så pludselig er der to indlæg at udgive på samme dag :-)
4) den daglig blogging varetages oftest på Instagram - et billede siger ofte meget (mere) end mange ord

Dette blogindlæg er lidt inspireret af planlægningsmødet med Knitwork Blogger Team, som vil live-blogge fra festivalen. På mødet talte vi blandt om vores blogs med skriftlige indlæg og billedeblogging på IG. Blogindlæg behøver jo ikke nødvendigvis være kilometerlange, men tager alligevel tid og tanker på en anden måde. For mig er IG opdateringer blevet den 'dokumentering', som jeg i sin tid havde som grundidé med denne blog. Progressionerne i de forskellige WIPs bliver vist, ligesom jeg følger med i andre IG'ers projekters stadier, mens mine blogindlæg på denne blog i langt højere grad bruges til at fundere over dit&dat i min strikkeverden.
Juli måneds projekter
August måneds projekter











Og nu til den egentlige opdatering på strikkefronten:

Jeg har strikket rigtigt meget i sommer: en hel måned med strømper (+ et par hæklede), og derudover har jeg strikket to sweatre (til mig) og en cardigan til min gravide datter. Hun ønskede sig en lang varm cardigan, som også kan bruges, når lillepigen er født i november og skal ammes.



Jeg har også strikket #knitworkhuen - endda to gange. Desuden har jeg gang i et sjal i det lækre soay uld, og strikker ærmer på en alpaka-sweater, som keder mig lidt.

Fruntimmersockan  - Järbo Knitalong i juli
Mit seneste projekt er fundet på Instagram: @magasinduett havde en række opslag om nye opskrifter, hvor blandt andet @sweaterspotter har bidraget med en opskrift (#Visser). Den så fin og interessant, at jeg måtte strikke den! Det tog mig lidt tid at komme i gang, for jeg synes starten på opskriften var vanskelig, men pludselig faldt brikkerne på plads, og nu strikker jeg på livet løs.



*****************

Vi havde for første gang Knitwalk til DHL, så et par nye strømper kom på pindene. Det er et virkeligt godt projekt til knitwalk! (læs mere her).



Og så er vi jo i fuld gang med organiseringen og arrangementerne op til #knitwork16. Vi glæder os utroligt meget og er så spændte på, om vi kan leve op til egne og andres forventninger! Vi har rigtigt mange spændende workshops, foredrag og indslag i løbet af weekenden, så vi synes at programmet tegner rigtigt godt. Der er stadig adgangsarmbånd og nogle workshops har også ledige pladser (se mere her).



Ses vi?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar