Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 15. september 2016

ny bog - mit bibliotek udvides!

Jeg er en læsehest og har været det siden jeg lå på mit værelse i min orange fløjssækkestol i begyndelsen af 70'erne og læste (og genlæste) Laura Ingalls Wilders fabelagtige nybyggerserie! Der var tolv bøger, det var skønt!

Jeg har også altid - i mit voksne liv - ejet mange bøger. Så mange, at jeg mellem lange mellemrum har måttet sortere i bogmængden (vores hjemmebibliotek har desværre begrænset plads).

I de seneste år har jeg udviddet min del af hjemmebiblioteket med strikkebøger (og enkelte hæklebøger etc). Det er en sand fryd og til stor inspiration at købe (eller få) en ny bog, hvis hovedemne er garn og strik. I julegave sidste år fik jeg den vidunderlige inspirationsbog af Knitsonik, som jeg bliver glad af at bladre i.
***

Nu har jeg fået en spritny fra bogtrykkeren bog af en af mine favoritdesignere: Katrine Wohllebe. Katrines design passer lige til mig! Den nye bog Sand - strik med inspiration fra stranden har nye designs, og er nummer to i en række af hæfter med Katrines Kollektion. 

Jeg ved hvad jeg skal strikke: den skønne nederdel som er lige mig! Jeg har ovenikøbet allerede indkøbt garn, som vil være perfekt. Jeg går i gang lige så snart jeg er færdig med Visser sweateren, som jeg strikker på i disse dage.


De øvrige opskrifter/designs i bogen er lige så skønne, så der er masser af muligheder for at give sig i kast... billederne kan ses på Goodlifeknitting Facebooksiden, og bogen kan blandt andet købes på #knitwork16, hvor vi også holder en lille boglanceringsreception lørdag eftermiddag.

#neverenoughtimetoknit #nevernotknitting #inspiration

Ingen kommentarer:

Send en kommentar