Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 14. oktober 2017

Bøger og magasiner - inspirationskilder....

Når man i en periode synes, at det er lidt overdrevet at købe (meget)mere garn, kan man heldigvis kaste sig over andre kilder til inspiration.

I sommerens løb, på #knitwork17 og tre andre festivaler har jeg indkøbt og fået en anselig stak bøger og magasiner.

Jeg fik foræret Katrine Wohllebes nye bog Refugium (hvorfra jeg i forvejen havde fået lov at teststrikke en hue). Jeg har også fået Janne Juuls bog om at hækle islændere - altså heste :-), og på #knitwork17 fik jeg foræret et eksemplar af Vivian Høxbros nye bog om Danske nattrøjer.

Jeg fik også en signeret udgave af Jared Floods bog Woolens.

Jeg har indkøbt 4 bøger om sjaler (man kan ikke strikke for mange sjaler, og man kan ikke have for mange bøger til at blive inspireret af.)
Sisse Chytræus' to bøger Sisses sjaler I og II (venter spændt på nummer III ;-)), Karen S Lauges bog Sjaler Nordfra (med fantastiske fotos), og Sidsel Sangilds bog med hæklede sjaler.

Jeg har købt Susie Haumanns Keep it simple (og har sat huskemærke ved den lange trøje) , og en vidunderlig Færøysk strikkebog med klassisk færøstrik på nye måder. Jeg er i færd med at strikke en skøn stjernetrøje i anderledes farver!


Jeg måtte eje Louise Klindts bog om jacquardstrik. Den er til at læse og bladre i, og jeg skal på et tidspunkt strikke en nederdel!

Lige sådan måtte jeg købe bogen om Åse Lund Jensen, som Marianne Isager har lavet. Det er  nødvendigt med et eksemplar i enhver velassorteret [strikke]-bogreol :-)
En engelsk bog måtte jeg også købe i sommerens løb  - alene for titlens skyld! Det er en samling af opskrifter (fra blandt andre Anna Maltz), og en af de bøger jeg bladrer i til inspiration.

På magasindelen af reolen er der blevet suppleret med numre af Laine Magazine, POMPOM Quarterly, Bladet gᴐːn, Interpretations, og den seneste, som jeg spændt venter på at få tilsendt: Woods

Det er ikke inspirationskilder jeg mangler... men jeg har klart for lidt tid til at strikke! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar