Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 31. oktober 2017

broderi - en ny fornøjelse med garn.

Jeg strikker lidt i øst og vest for tiden: lidt strømper, lidt vanter, et par sjaler, et par sweatre (foruden en hæklet Bark) er alle i gang i strikkekurven. Alle projekterne vokser støt, og i ugens løb får jeg strikket (og hæklet) på dem alle. Men nogle kræver så meget koncentration, at jeg kun kan strikke på dem i dagslys, og når der er ro omkring mig.


Broderi på strik
 
Mit  IG billede af det samlede resultat.
På min Instagramkonto ses flere billeder af processen.
I den foregående weekend var jeg på workshop med broderi på strik. Det var fantastisk sjovt og et nyt og herligt område åbner sig for mig.

Jeg har broderet lidt for mig selv - nærmest doodlet lidt med nål & tråd, men på workshoppen lærte jeg dels nogle nye sting, og dels at få lidt overblik over det der skal broderes.

Jeg nåede næsten hele min blomst på en cardigan, og derhjemme måtte jeg kaste mig over en julekugle (som jeg havde strikket til formålet) samt pyntningen af en hue strikket på grove pinde.

Karen Marie Dehn var en fornøjelse at være på workshop hos, og bortset fra at jeg var træt af koncentration og mæt af indtryk, kunne jeg sagtens have fortsat nogle flere timer :-)

Det gav i øvrigt anledning til indkøb af herligt nyt grej: små vindsler, så ens bunker af broderigarn kan lægges ned i en lille kasse i farveorden. #manskalaldriggånedpåudstyr 


#copenhagenyarncrawl2017 #cyc2017 
 
Nåh ja, og om to uger skal jeg på YarnCrawl for første gang. Sammen med en gruppe og organiseret af @woollenaffairs. Det bliver så sjovt! vi skal gå rundt i byen og besøge nogle garnsteder, og slutter på Kølsters 12 Haner, hvor der garnpopup.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar