Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 12. marts 2014

sweater med stjerner, Möbius og babysokker

forleden så jeg et billede af en sweater fra Lopi /Iceland strik. Strikket på tykke pinde og med rundt bærestykke hvor der var fem-seks store stjerner.
De var så store at det var nemt at tegne dem af på et stykke ternet papir. Mønsteret tælles over 18 m.
Jeg købte Filcolana Naturgarn (100m/100gr) og der er gået ca 4½ bundter til sweatere, som jeg strikkede på p10 (bortset fra halskanten, som jeg strikkede på p8 efter først at have forsøgt med p 10.

 Jeg strikkede videre på Möbiusprøven, så den nu kan bruges som en cowl. Det er et fantastisk stykke strik - en evigheds snoning ~ Jeg har lukket den af med en rouleau kant, det fremhæver virkningen, synes jeg. Og jeg bliver afgjort nødt til at lave nogle flere...



Jeg har også strikket babysokker - ikke til mit eget kommende barnebarn, men til Marie-Louises venindes lille nyfødte. Jeg fandt en supergod opskrift fra Drops, som jeg har gemt på min pinterest mappe babystuff












Ingen kommentarer:

Send en kommentar